Facebook en Mobiel, een ongelukkig huwelijk?

Facebook en Mobiel, een ongelukkig huwelijk?
Qoorts Internet Marketing

Facebook gaat naar de beurs, en naar verwachting zelfs deze week. Het platform uit 2004 telt inmiddels 901 miljoen gebruikers wereldwijd en dat aantal stijgt, weliswaar niet meer zo hard, nog elke dag. Wat nog wél elke hard stijgt zijn de cijfers over het mobiele gebruik van het netwerk. Volgens de laatste cijfers van COMSCORE zelfs tot, 441 minuten ofwel 7 uur en 21 minuten in de VS in maart. Dit, in tegenstelling tot het gebruik via de pc wat 391 minuten telde.

In maart had Facebook 488 miljoen mobiele actieve gebruikers per maand. Dit is een stijging van 14% ten opzichte van december vorig jaar . 82% van de omzet van FB (1.06 miljard dollar in het eerste kwartaal van 2012) kwam voort uit advertentie-inkomsten de rest uit de betaalmogelijkheden van in-app aankopen. Echter, de inkomsten zijn met 6% gedaald ten opzichte van Q4 2011. Facebook geeft aan dat deze daling veroorzaakt wordt door seizoensinvloeden maar het is moeilijk om geen correlatie te zien tussen de stijging van het aantal mobiele gebruikers en de daling in omzet.

De gigantische mobiele groeicijfers betekenen dat er een wereldwijd bereik en sociale netwerk dominantie is maar dit levert ook grote problemen op. Hoe meer gebruikers op mobiele platformen, hoe minder mogelijkheden zijn er om advertenties te serveren. En met 82% van de omzet van Facebook die daarmee gerealiseerd wordt zal er toch snel gezocht moeten worden naar mogelijke advertentie-oplossingen die gebruikers niet gaan irriteren.

 

Wat zou jij FB aanraden om te doen? Hoe zou jij het mobiele platform gaan monetizen? We lezen het graag in de reacties..

*Bron: VentureBeat

2 Reacties

  1. Kees van den Bos 6 jaar geleden

    Niet alleen advertenties op mobiel zijn een probleem:’Reclame op Facebook niet effectief genoeg’
    NEW YORK – Autofabrikant General Motors (GM) stopt met betaald adverteren op Facebook. Dat melden werknemers van het bedrijf dinsdag.Foto:  AFPVolgens The Wall Street Journal besteedt GM jaarlijks 40 miljoen dollar aan marketing via Facebook, waarvan een kwart als reclamegeld naar het internetbedrijf zelf gaat.Terwijl de financiële wereld reikhalzend uitkijkt naar de beursgang van Facebook komende vrijdag, in de hoop een graantje mee te kunnen pikken van de miljarden aan reclamegeld die het bedrijf jaarlijks bijeen harkt, stelt GM dat zijn advertenties op de sociale netwerksite helemaal niet zo effectief zijn.Op de jaaromzet van Facebook, die vorig jaar 3,7 miljard dollar bedroeg, zal de stap van GM geen noemenswaardig effect hebben.Marktkenners menen wel dat het nieuws op een ongelukkig moment komt, vlak voor de veelbesproken beursgang. Zij stellen dat Facebook zal moeten bewijzen dat het zijn grote populariteit bij het publiek kan blijven omzetten in klinkende munt.(*bron: Nu.nl)

Pingbacks

  1. […] postte gisteren al een bericht over nieuwe cijfers van COMSCORE over het gebruik van sociale netwerken op mobiele apparaten m.b.t. […]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*