Marketingstrategie
Een nieuw product of een innovatieve dienst verdient een gedegen strategie om in de markt gezet te worden. Mede door de opkomst van internet en nieuwe media veranderen marketinglandschappen en consumenten waardoor het voor bedrijven steeds moeilijker en intensiever wordt om een product of merk met een duidelijke strategie te positioneren.
Visie vanuit uw klanten
Hoe ziet de consument uw merk of product nu?
Hoe wilt u dat uw afnemers het merk of product gaan zien? Wat wilt u dat er over uw bedrijf gezegd en geschreven wordt? En nog belangrijker, hoe wilt u de gewenste marktpositie bereiken? Qoorts helpt u graag met het
beantwoorden van alle vragen omtrent de marketing van uw onderneming of product / dienst.
Onderzoek: Identiteit & Imago
Om een goed beeld te krijgen van de identiteit, het imago en het marketingprobleem van de klant maakt Qoorts gebruik van gedegen interviewtechnieken en briefings op verschillende niveau’s en afdelingen in de onderneming. Met een helder inzicht in de eigen onderneming wordt het makkelijker om de competenties van het bedrijf te benutten bij nieuwe product-introducties.
Wij helpen u met de positionering van uw merk.
Marktonderzoek
Nadat de interne structuur, cultuur en problematiek van een onderneming blootgelegd is wordt overgegaan naar de markt. De consument en de concurrent. In dit stadium worden antwoorden op de volgende vragen gevonden. Wat wil de doelgroep? Waar is die te vinden en hoe is die te bereiken (online / offline)? Op welke manieren kan er extra waarde toegevoegd worden en binding worden gecreëerd met het merk of product? Waar zijn de concurrenten te vinden en in welke richting ontwikkelen zij zich? Dit marktonderzoek vind plaats door middel van desk- en fieldresearch (stakeholders en eindgebruikers).
Een uitgekiende strategie door gedegen research
Marketing & Positionering
Nadat de complete omgeving van het bedrijf in beeld is gebracht definieert Qoorts met de klant samen de marktdoelen. De product-marktcombinaties worden geformuleerd en er wordt een duidelijke positionering ontwikkeld per marktsegment. Daarnaast wordt er een uitgekiende strategie ontwikkeld waarbij de nadruk ligt op concurrentie, communicatie en promotie. Uiteindelijk zal Qoorts voor uw onderneming een communicatiecampagne kunnen ontwikkelen die ondersteunt wordt door een website / platform, printmedia, virale, guerrilla marketing acties, incentives en meer.
Geen project, bedrijf of product / dienst is hetzelfde, daarom levert Qoorts altijd maatwerk dat precies is toegesneden op de wensen van de opdrachtgever.