In de ‘Adformatie’

In de ‘Adformatie’
Qoorts Internet Marketing

qoorts-adformatie-banner

 

Qoorts is besmettelijker

Kopte het artikeltje in de ‘Adformatie‘ – Vakblad voor de reclame, marketing en media. Ik was het eerlijk gezegd alweer vergeten dat ik enkele maanden geleden het interview gegeven had naar aanleiding van een mailtje. De reden was dat na een lange zoektocht naar bedrijven met een ‘Q’ in de naam (neem bv MediQ of Qliner) de journalist eindelijk terecht kwam bij wat hij noemde de ultieme Q-naam. Wat een eer! 😉 Voor iedereen die geen abonnement op Adformatie heb ik het artikel hieronder bijgevoegd. Ter download als .pdf en hieronder uitgeschreven. (voor SEO doeleinden)

Flinqer (online betalingsplatform). Qhuba (netwerkorganisatie.) HousiQ (huizensite). De Q-koorts tiert welig in nieuwe bedrijfsnamen. Terwijl de Q-koorts bij dieren snel afneemt: het Rijksoverheidaccount @qkoorts postte op 2 september 2010 zijn laatste tweet. Maar bij Nederlandse bedrijven is de Q heter dan hot. We noemden onlangs in de Tamtam al Qonfy, Qaraqter, Qenner en Qsymia. Ook nieuw is investeersclub Henq. En nu stuitten we op de ultieme Q-koorts-naam: Qoorts! Mét uitroepteken.

Qoorts! is een onlinemarketingbureau uit Amsterdam, specialist in viraal. Klanten zijn onder meer FC Twente, Hogeschool van Amsterdam, Michelin-sterrenrestaurant Bord’Eau (Hotel De L’Europe), Paperfoam (bio verpakkingen.). Het bureau zocht bij de start in 2010 een naam die wat teweeg zou brengen, verklaart directeur Kees van den Bos (samen met Tom van den Bos oprichter). ‘Wij zijn wel enigszins controversieel, de naam past ons. We zijn opstandig.’

Maar die associatie met die ziekte dan?

‘We kregen veel reacties, vooral goede, de meesten vinden de naam grappig’, vertelt Kees van den Bos. Met mensen die de naam niet aanstaat wil hij ook geen zaken doen. Zelfs een klant uit ‘agrarische gebieden’ reageerde positief. ‘We hebben geen hinder van de naam.

En hoe spreken mensen die naam uit? Als Q-koorts? ‘Soms zeggen mensen ku-oorts’.

Hij koos de naam echt niet om mee te liften op de Q-koorts-hype, legt hij uit. Op zijn website schrijft Qoorts: ‘Besmettelijke plannen worden verspreid onder uw doelgroepen en zullen nieuwe klanten infecteren. Daarom heten wij Qoorts!’. Juist dat virale effect leidt tot aankoop en conversie, weet Kees van den Bos.

Komt bij: het webadres Koorts.nl was al bezet. ‘Qoorts is de nóg besmettelijkere variant.’

 

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.