SpottiApp, local social network

SpottiApp, local social network
Qoorts Internet Marketing

[dropcap type=”1″]V[/dropcap]orige week sprak ik Martin Balk, een student Engineering, design & Innovation aan de Hogeschool van Amsterdam die onlangs een campagne is gestart op crowdfunding platform SellanApp om zijn idee voor een app werkelijkheid te laten worden. SpottiApp wil het nieuwe micro-local social network en lokale interactie tussen mensen stimuleren.

Inspiratie

Martin was al een tijdje geïnspireerd door de “Spotted” pagina’s die universiteiten (Vrije Universiteit Amsterdam) en ook de NS op Facebook hebben. Spotted-pages? Pagina’s waar je bijvoorbeeld een bericht kan achterlaten om erachter te komen wie nou dat leuke meisje in de rode jurk was die je tijdens je tentamen zo zat aan te kijken, of waar je aangeeft dat je een portemonnee in de trein van 08:45 van Zwolle centraal hebt gevonden die je op Amersfoort bij de kiosk hebt afgegeven.

spottiapp-mockup

De pitch

SpottiApp laat gebruikers berichten, foto’s of voicemessages achterlaten op gpslocaties. Gebruikers kunnen in een bepaalde radius berichten en trending topics bekijken maar ook bijvoorbeeld gebruik maken van bedrijfsaanbiedingen in de buurt. Daarnaast kan je in andere steden kijken wat trending topics zijn of gemakkelijk kijken of het al gezellig druk op het strand is.  Zo maar enkele voorbeelden van hoe je SpottiApp kan gebruiken. Vervolgens kan je op elk bericht reageren en biedt de app ook mogelijkheden om berichten alleen voor je Facebook of Twitter volgers beschikbaar te maken. Nee, deze app biedt geen ratings voor restaurants of hashtags, het is niet het doel om een foursquare of twitter te zijn. Enkele verdien modellen heeft hij ook al bedacht. Mensen kunnen bijvoorbeeld met een premium account de berichtenradius vergroten en bijvoorbeeld ook in andere steden berichten lezen. Op deze manier kan de app ook als een soort van nieuws voorziening gebruikt gaan worden.

Op het moment van schrijven heeft Martin op dit moment $12.235 opgehaald in 7 dagen tijd. Twee records voor App-crowdfund platform SellanApp; de eerste app met meer dan $11.000 funding en het tijdsbestek waarin dit gerealiseerd is.

Wij wensen Martin Balk heel veel succes met de campagne en de realisatie van zijn app-idee!

Qoorts heeft ten behoeve van de campagne van Martin bovenstaande ontwerpen gemaakt hoe de app eruit zou kunnen komen te zien.

spottiapp icon

 

Wat vinden jullie van het idee van Martin en de ontwerpen van Qoorts?

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*