Business Course Intranet
Voor Accenture Nederland ontwikkelden wij een social intranet applicatie om te gebruiken tijdens een business course met het thema “Aap, Noot, Digital’.
Achtergrond
Accenture Nederland organiseert jaarlijks een recruitment event om nieuw talent aan het bedrijf te binden. Top-studenten van Universiteiten maken twee dagen mee wat consultants van Accenture zoal doen en wat hen beweegt. In verschillende samenstellingen werken de teams business cases uit op interactieve wijze.
De teams en afzonderlijke leden kunnen voor diverse onderdelen punten krijgen. Deze punten, omgedoopt tot de geldeenheid ‘Accenten’, kunnen gebruikt worden om informatie andere credits in te kopen; onder andere extra slidedecks, outsourcing, expertmeetings of extra pitch tijd.
De Business Course ging over Digital en wat voor impact digitalisering heeft op verschillende thema’s; zorg, steden, vervoer, veiligheid et cetera. Bij de business course, met als onderwerp ‘digitalisering’, kan het uiteraard niet de bedoeling zijn om het informatie-proces middels ‘papier’ te laten verlopen.
Accenture Nederland vroeg Qoorts om een website te ontwikkelen die mobile-first is, die bepaalde gamification elementen in zich heeft en een platform biedt zodat onderlinge communicatie voor, tijdens en na het evenement gestimuleerd wordt.
Intern bankieren met 'Accenten'
Voor de business course hebben we een nieuwe geldeenheid in het leven geroepen, de Accenten. De deelnemers aan de business course kunnen deze ‘Accenten’ verdienen met individuele opdrachten en groepsopdrachten, maar ook door content in de web applicatie te lezen.
Met de verdiende accenten kunnen de deelnemers aankopen doen om het resultaat van de business cases te verbeteren. De web applicatie laat deelnemers kennismaken met elkaar en met Accenture als werkgever. Met de ingebouwde Virtual Reality component kan binnen de app een kijkje genomen worden in de internationale kantoren van Accenture.