Qoorts!

Google Ranking Factoren 2014 – SEO


SearchMetrics kondigde onlangs hun SEO-factoren voor 2014 aan.

Elk jaar publiceert SearchMetrics een rapport over de SEO rankingsfactoren. Dit rapport is nu te downloaden. Met bijna 100 pagina’s, vele nieuwe factoren zoals ‘time-on-site’ , bounce-rate en nieuwe links is dit hun meest uitgebreide onderzoek tot nu toe.

De hoofdconclusie die we uit hun rapport kunnen halen is dat relevante content het belangrijkst is. Marcus Tober van SearchMetrics meldt in het rapport dat content niet meer alleen als helpende factor moet worden beschouwd, maar de key-factor geworden is wat SEO betreft.

Hieronder volgt een korte samenvatting van het onderzoek met een aantal grafieken die kern van de analyse overzichtelijk weergeven. Uiteraard is het volledige rapport hier te downloaden.

Content

‘On page’ technische SEO

Backlinks

Sociale Signalen

Gebruikers-signalen

Brand Factor

Overzicht alle Ranking Factoren 2014:

Ranking Factoren m.b.t. Content

Technische Ranking Factoren

Ranking Factoren m.b.t. Links

Ranking Factoren m.b.t. Social Media